Kontserni äride arvamusliidrid tulevikukindlast juhtimisest

24. ja 25. septembril kogunesid MM Grupi ja MM Pharma ettevõtete töötajad Apollo Plazasse eksklusiivsele Nordic Business Forum 2025 ühisvaatamisele. Juba kolmandat aastat toimuv sündmus oli suurepärane võimalus ammutada tarkust maailma tippjuhtidelt.

Tõeliseks tipphetketeks olid mõlemal päeval toimunud kohalikud paneeldiskussioonid kontserni äride arvamusliidritega. Paneele modereeris MM Grupi turundusjuht Mirjam Kristian.

Panelistid jagasid kogemusi ja praktilisi nõuandeid tänapäeva keerulisel ärimaastikul navigeerimiseks. Süveneti väljakutsetesse ja võimalustesse, millega igapäevaselt silmitsi seistakse.

Võtsime kokku peamised järeldused tulevikukindlate meeskondade ja organisatsioonikultuuri loomisest pidevate muutuste ajastul.

Toimetulek „mitte-kunagi-ei-ole-tavaline“ olukorras

Keskseks teemaks oli valmistumine tulevikuks, mis on kõike muud kui etteaimatav. Ühine arusaam oli selge: paindlikkus, visioon ja valmisolek kohaneda ei ole enam valikulised.

Loo paindlik ja iseseisev tiim:

Confido terviselahenduste ja kindlustuse juht Mihkel Luigas rõhutas andmepõhise ja paindliku meeskonna väärtust, mis suudab vajadusel kiiresti ümber orienteeruda. Luigas jagas, kuidas tema tiim edukalt COVID-19 kriisiga toime tuli, tuues turule uusi teenuseid ja arendades samal ajal pikaajalist kindlustusäri – see on selge märk paindlikust meeskonnast, keda usaldatakse ja kellel on õigus tegutseda.

Katseta ja õpi, aga tea, millal edasi liikuda:

Postimees Grupi müügi- ja äriarendusjuht Raido Soom rääkis, kui oluline on olla avatud uutele võimalustele ilma et jääks toppama. Tema lähenemine on „katseta, katseta, katseta“, kuid samas on oluline ära tunda moment, kui idee ei toimi ja on aeg see lõpetada ja ressursid mujale suunata.

Tasakaalusta lühiajalisi tulemusi pikaajalise visiooniga:

Kuigi andmed on üliolulised, tuletas Apotheka digiturunduse projektijuht Rasmus Aarla meile meelde takerdumise ohtu, mis kaasneb liigse keskendumisega arvulistesse näitajatesse lühiajalise vaatega. Viidates Simon Sineki ettekandele, väitis ta, et tulevikus võidavad need ettevõtted, kes suudavad tänaste eesmärkide jälgimise kõrval säilitada selge pikaajalise visiooni.

Vahepeal tuleb äri või tiimi “raputada”:

Apollo Kino tegevjuht Kadri Ärm pakkus julge soovituse uuenduste soodustamiseks ja paindlikkuse tagamiseks: „raputa“ oma meeskonda. See võib olla struktuurne või ülesandepõhine raputus, aga rutiini murdmine on uue energia ja mõtteviiside tekitamiseks hädavajalik.

Usaldusele ja innovatsioonile keskendunud kultuuri loomine

Kuidas luua keskkond, kus värsked ideed saavad õitseda? Meie juhid olid ühel meelel, et kõik taandub organisatsioonikultuurile.

Vabadus käsikäes usaldusega:

Tõeline iseseisvus tuleb usaldusest. Soom selgitas, et ta ehitab tugevaid müügimeeskondi, andes neile vabaduse saavutada eesmärke omal moel, tingimusel et nad järgivad peamisi tulemusnäitajaid ehk KPIsid.

Visiooniga juhtimine:

Apollo Grupi personalijuht Leelia Rohumaa rõhutas, et juhi peamine roll on olla ise inspireeritud ja omakorda inspireerida oma meeskondi. Selgete arenguvõimaluste pakkumine ja oma inimeste kuulamine on elujõulise organisatsioonikultuuri loomise aluseks, kus kõik tunnevad end väärtustatuna.

Inimeste heaolu kui hindamatu väärtus:

Duo Media Networksi telekanalite peaprodutsent Martin Korjus jagas oma isiklikku teekonda vabakutselisena läbipõlemisest ning kuidas ta nüüd on leidnud töö- ja eraelu tasakaalu. Täna töötab ta teadlikult selle nimel, et austada oma meeskonna vaba aega, kuna puhanud ja õnnelikud inimesed on loovamad ja motiveeritumad – see on eriti oluline kui töötada vabakutselistest koosneva meeskonnaga.

Tulevikku vaadates: trendid, mis kujundavad meie valdkondi

Meie panelistid andsid ka ülevaate tulevikutrendidest, millega nad aktiivselt tegelevad:

Tehisintellekti revolutsioon:

Rasmus Aarla rääkis kolmest peamisest suunast, millele tehisintellekti kasutamisel tasub keskenduda. Esmalt, kõige rohkem räägitakse täna TI abil oma töö efektiivsemaks muutmiseks. Teiseks oluliseks suunaks on leida viisid, kuidas panna TI tööle uute teenuste loomisel või kliendikogemuse parendamisel. Kolmandaks on vaja käia kaasas muutustega, mis toimuvad klienditeekonnas tänu muutuvale digitaalsele klienditeekonnale.

Järjepidevalt muutuv meediamaastik:

Martin Korjus juhtis tähelepanu tehnoloogilistele muutusele meediamaastikul ja sellele, et kõigist on saanud loojad ja „influencerid“. See on jätkuv trend ja meelelahutuse vorm, mis võistleb vaatajate tähelepanu nimel ja pakub telele kasvavat konkurentsi.

---

Suur tänu kõigile meie inspireerivatele panelistidele kogemuste jagamise eest: Raido Soom (Postimees Grupp), Leelia Rohumaa (Apollo Grupp), Mihkel Luigas (Confido), Kadri Ärm (Apollo Kino), Martin Korjus (Duo Media Networks) ja Rasmus Aarla (Apotheka).  

Meie NBF-i ühisvaatamise arutelud olid võimas meeldetuletus, et kuigi me tegutseme erinevates valdkondades, on suurepärase juhtimise põhimõtted – uudishimu, uuendusmeelsus, usaldus ja pidev keskendumine inimestele – universaalsed.

Erilised tänud meie partneritele: Apollo Kinole suurepärase koostöö eest korralduseprotsessis, Apollo Poele, Lidole, MySushile, Vapianole, KFC-le ja Blenderile pakkumiste eest ja Coffee People'ile, kes hoidis meie meeled teravad ja vaimu erksa oma maitsva kohviga kogu Nordic Business Forumi ühisvaatamise vältel.

Fotod: Eero Vabamägi / Martin Pedaja / Postimees

Eelmine

Coca-Cola Plazast saab Apollo Plaza – elamuste ja linnaruumi uus süda

Järgmine

Jaga seda artiklit